Høj som et hus

Målet med aktiviteten er, at børnene gennem kropslige aktiviteter får erfaringer med beskrivende ord (tillægsord/adjektiver).

 

Høj som et hus
Sprogområde: Sprogforståelse Alder 3-6 Deltagere 2 - 15

Sådan gør du

Print materialet her

  1. 1

    Print materialet, hvor rim og bevægelser er skrevet.

  2. 2

    Sig rimet sammen med børnene, mens I laver bevægelserne.

  3. 3

    TIP! Børn de har brug for støtte:Aktiviteten er god til børn med sproglige udfordringer, da det er muligt at deltage med bevægelserne alene uden at skulle sige remserne. Hvis et barn er tilbageholdende, kan du lade barnet observere remsen og bevægelserne på afstand, ind til barnet får lyst til at deltage.

  4. 4

    TIP! Integrerbarhed i hverdagen: Lad rim og remser med fagter være en del af jeres daglige rutiner. Det er både godt for børnene ordforråd, grammatiske udvikling, sproglydsopmærksomhed og sprogforståelse. De kropslige elementer er med til at forstærke børnenes fastholdelse af ordenes betydninger.