Høj som et hus
Målet med aktiviteten er, at børnene gennem kropslige aktiviteter får erfaringer med beskrivende ord (tillægsord/adjektiver).

Sådan gør du
-
1
Print materialet, hvor rim og bevægelser er skrevet.
-
2
Sig rimet sammen med børnene, mens I laver bevægelserne.
-
3
TIP! Børn de har brug for støtte:Aktiviteten er god til børn med sproglige udfordringer, da det er muligt at deltage med bevægelserne alene uden at skulle sige remserne. Hvis et barn er tilbageholdende, kan du lade barnet observere remsen og bevægelserne på afstand, ind til barnet får lyst til at deltage.
-
4
TIP! Integrerbarhed i hverdagen: Lad rim og remser med fagter være en del af jeres daglige rutiner. Det er både godt for børnene ordforråd, grammatiske udvikling, sproglydsopmærksomhed og sprogforståelse. De kropslige elementer er med til at forstærke børnenes fastholdelse af ordenes betydninger.

Til forældre
Her kan du printe tips og tricks, som ganske kort fortæller, hvordan forældre i hjemmet kan støtte op om deres barns sprog.
Alle tips tager udgangspunkt i helt almindelige dagligdagssituationer.